Μανώλης – Κολλάτος: «Μονομαχία» στη… γέφυρα των Τεμπών

Κόντρα που εκφράζεται μέσω ανακοινώσεων ανάμεσα στον πρώην και τον νυν δήμαρχο Τεμπών έχει ξεσπάσει τα τελευταία 24ωρα στον όμορφο Δήμο με αφορμή την καθυστέρηση παράδοσης της γέφυρας των Τεμπών και όχι μόνο…

Από τη μια ο Κώστας Κολλάτος που κάνει λόγο για συνθήκες απομόνωσης και από την άλλη ο Γιώργος Μανώλης που κατηγορεί τον Κολλάτο για… παραλήρημα.

Πιο αναλυτικά το ιστορικό:

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΟΛΛΑΤΟΥ

«Με έκπληξη διαβάσαμε σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ότι η συντήρηση και η παράδοση της γέφυρας Τεμπών στην παλαιά Ε.Ο θα παραδοθεί μετά το τέλος του καλοκαιριού (τέλη Αυγούστου) ενώ ο αρχικός σχεδιασμός μιλούσε για εξάμηνη διακοπή της κυκλοφορίας και ότι η γέφυρα θα είχε παραδοθεί τέλος Απριλίου.

Η πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση σαφώς έπαιξε κάποιο σημαντικό ρόλο στις εργασίες συντήρησης αλλά δεν βλέπω την εταιρία που έχει την κύρια ευθύνη του έργου να «βιάζεται»για την ολοκλήρωση της.

Μπορεί οι μόνιμοι κάτοικοι του Δ.Τεμπών να διέρχονται δωρεάν με τη χρήση κάρτας ελεύθερης διέλευσης για όσο διάστημα παραμένει κλειστή η γέφυρα μέσω των σηράγγων αλλά τι γίνεται με τους διερχόμενους μη μόνιμους κατοίκους που έχουν την δεύτερη κατοικία τους στα παραλία του Δ.Τεμπών και τους επισκέπτες των παραλιών;

Αυτοί ειναι υποχρεωμένοι να διέρχονται την νέα Ε.Ο μέσω των σηράγγων πληρώνοντας το ανάλογο τίμημα.

Και αν για τους έχοντες κατοικία στην Δ.Ε Κάτω Ολύμπου είναι μονόδρομος η διέλευση απο την εθνική οδό πληρώνοντας την μετακίνηση τους ,οι επισκέπτες γιατί να μην επισκεφθούν τα όμορα παράλια του Δ. Αγιάς που δεν υπάρχει η χρέωση των διοδίων;

Αυτό ειναι αθέμιτος ανταγωνισμός των επαγγελματικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στα παράλια του Δ.Τεμπών;

Ποιά η δυνατότητα των επαγγελματιών της παραλίας να γίνουν ανταγωνιστικοί μέσου της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης;

Άρα η οδική κίνηση των επισκεπτών και μη μόνιμων κατοίκων γίνεται μετ’ εμποδίων στην Δ.Ε Κάτω Ολύμπου.

Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα όμως της Δ.Ε Κάτω Ολύμπου είναι η ύπαρξη σιδηροδρομικού σταθμού στην Ραψάνη και η διέλευση του προαστικού.

Όμως αυτή η ευλογία και το πλεονέκτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής τείνει να γίνει μειονέκτημα ελέω Covid-19 και των περικοπών των δρομολογίων του προαστιακού από τους «ιδιώτες» της ΕΡΓΟΣΕ.

Έχουν δυο δρομολόγια όλη την ημέρα π.χ Από Σ.Σ Ραψάνη -Λάρισα το πρωί 08:45και ένα το απόγευμα 18:45 .

Οπως καταλαβαίνετε δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα στην μετακίνηση εργαζομένων ,ατόμων που δεν έχουν δικό τους μεταφορικό μέσο και θέλουν να μεταβούν στην Λάρισα.

Δυστυχώς στάθηκε αδύνατη η επικοινωνία μου τόσο με τον Διευθύνων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστα Σπηλιόπουλο όσο και με υπηρεσιακούς παράγοντες για την εξεύρεση λύσης για τον εμπλουτισμό δρομολογίων ισάριθμο με την προ κορωναϊου εποχή.

Με βάση τα παραπάνω η Δ.Ε Κάτω Ολύμπου και τα παράλια της αισθάνονται απομονωμένοι.

Η ολιγωρία που επιδεικνύει  ο Δήμαρχος και έχοντας την ευθύνη διοίκησης του Δήμου είναι πρωτόγνωρη.

Έπρεπε ήδη η Δημοτική Αρχή του Δήμου Τεμπών να αναλάβει πρωτοβουλίες και να πιέσει περισσότερο τους αρμόδιους.

Την εταιρία «Αυτοκινητόδρομος  Αιγαίου» που έχει την ευθύνη συντήρησης της γέφυρας να παραδώσει το έργο όσο το δυνατόν συντομότερα -ειδάλλως να επιτραπεί από το Μ.Σ Διοδίων Μακρυχωρίου την ελεύθερη διέλευση -και αφετέρου την ΕΡΓΟΣΕ και τον Διευθύνων Σύμβουλο  των εμπλουτισμό των δρομολογίων του προαστιακού προς εξυπηρέτηση των κατοίκων που διαμένουν στην Δ.Ε Κάτω Ολύμπου (και τους παραλιακούς οικισμούς ).

Η παράταξη «Συνεργασία Για Πορεία Ανάπτυξης »που έχω την τιμή να εκπροσωπώ στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων μας και ασκώντας τις θεσμικές μας ιδιότητες θα είμαστε ΕΔΩ να προασπίζουμε  τα συμφέροντα των δημοτών μας».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΝΩΛΗ

«Θλίψη και μόνο μπορεί να προκαλέσει το δημοσίευμα στα Μ.Μ.Ε. του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Τεμπών κ. Κώστα Κολλάτου με τίτλο “συνθήκες απομόνωσης της Δ.Ε. Κάτω Ολύμπου”. Μέσα στο παραλήρημα του μεταξύ άλλων, αναφέρεται στη μη έγκαιρη παράδοση κυκλοφορίας της παλαιάς γέφυρας των Τεμπών στην παλαιά Ε.Ο., στα λιγοστά δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου, με αποτέλεσμα -όπως ισχυρίζεται- να δημιουργούνται προβλήματα στους επαγγελματίες των παράλιων, αλλά και στις μετακινήσεις των κατοίκων, κατηγορώντας με παράλληλα για «πρωτόγνωρη ολιγωρία».

Σ΄ όλα αυτά θέλω να επισημάνω τα εξής:

Πραγματικά μου προκαλεί αλγεινή εντύπωση και λύπη συνάμα το γεγονός ότι ο κ. Κολλάτος, όντας δήμαρχος για εννέα χρόνια, θα ΄πρεπε να γνωρίζει ότι πριν δημοσιεύσεις κάτι για την περιοχή που ενδιαφέρεσαι οφείλεις να το διασταυρώσεις, αλλά το κυριότερο να επικοινωνείς με τις σωστές υπηρεσίες. Η άγνοια συγχωρείται, όχι όμως η σκόπιμη παραπληροφόρηση.

Αναρωτιέμαι λοιπόν τα κάτωθι:

1ον  Εννέα χρόνια δήμαρχος και δε γνωρίζει ότι τα δρομολόγια του προαστιακού τα διαχειρίζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι η ΕΡΓΟΣΕ, όπου απευθύνθηκε;

2ον  Δεν μπήκε στον κόπο να επικοινωνήσει με τους υπεύθυνους τους έργου «συντήρησης της γέφυρας Τεμπών στην παλαιά Ε.Ο», με τους οποίους “συνεργάζονταν” τα χρόνια της θητείας του ως δήμαρχος, ώστε να πληροφορηθεί για τους πραγματικούς λόγους καθυστέρησης ολοκλήρωσης του έργου. Παρά ως άλλος μάντης διαπιστώνει ευθύνη της εταιρίας, η οποία όπως αναφέρει δεν “βιάζεται” να ολοκληρώσει το έργο. Επίσης, δε γνωρίζει ως όφειλε ότι ο πραγματικός χρόνος παράδοσης της γέφυρας ήταν η 30η Ιουνίου και όχι τα τέλη Απριλίου, όπως ισχυρίζεται.

3ον Με κατηγορεί προσωπικά με περισσή ευκολία ότι για όλα τα ανωτέρω επιδεικνύω πρωτόγνωρη ολιγωρία χωρίς να έχει επικοινωνήσει μαζί μου, ως όφειλε από την θεσμική του θέση, ώστε να πληροφορηθεί για τις ενέργειες που κάναμε για τα ανωτέρω θέματα.

Παρ΄ όλο που δε το θεωρώ σωστό αλλά είναι επιλογή του κ. Κολλάτου, τον ενημερώνω μέσω δημοσιεύματος, για τις ενέργειές μας..

1ον   Από τις πρώτες ημέρες χαλάρωσης των μέτρων της πανδημίας, συναισθανόμενοι το πρόβλημα μετακίνησης των κατοίκων, των επισκεπτών και των εργαζομένων στην Δ. Ε. Κάτω Ολύμπου, από και προς τον Σ.Σ. Ραψάνης, επικοινωνήσαμε με τον Προϊστάμενο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ζητήσαμε την άμεση αποκατάσταση των δρομολογίων του προαστιακού. Σε πρόσφατη επικοινωνία  λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι από τη Δευτέρα 1η  Ιουνίου θα αποκατασταθούν πλήρως τα δρομολόγια του Προαστιακού από και προς τον Σ. Σ. Ραψάνης.

2ον   Η καθυστέρηση παράδοσης σε κυκλοφορία της γέφυρας Πηνειού στην παλαιά Ε.Ο, αντί της 30ης  Ιουνίου αλλά το αργότερο στα τέλη Αυγούστου, οφείλεται στα μέτρα της πανδημίας και όχι μόνο, καθώς προέκυψαν προβλήματα με εισαγωγή υλικών από την Ιταλία. Επίσης, αστοχίες αποκαλύφθηκαν στην πορεία εκτέλεσης του έργου και δεν είχαν προβλεφθεί στην αρχική μελέτη. Τέλος, σημειώθηκε απομάκρυνση μέρους του τεχνικού προσωπικού από την περιοχή, λόγω αναστολής λειτουργίας των ξενοδοχείων όπου διέμεναν. Αυτές είναι οι πραγματικές αιτίες καθυστέρησης, όπως μας διαβεβαίωσε κατηγορηματικά η εταιρία. Έτσι λοιπόν, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα η αναφορά του κ. Κολλάτου, ότι «δεν βιάζεται η εταιρία να τελειώσει το έργο».

Στην αναφορά του ότι «όλα αυτά δημιουργούν πρόβλημα απομόνωσης των παράλιων μας», μάλλον έχει «κοντή μνήμη» και ξέχασε ή μάλλον όποτε τον συμφέρει θυμάται ότι διετέλεσε εννέα χρόνια δήμαρχος. Αυτά τα εννέα χρόνια έχει …«κατασκευάσει» δεκάδες φορές τον ολοκληρωμένο κόμβο Ραψάνης στο ύψος του Πυργετού και το μόνο που δεν πρόλαβε ο κ. Κολλάτος ήταν να πραγματοποιήσει τα εγκαίνια. Διότι από μακέτες καλά πήγαινε, το πρόβλημα του ήταν η ολοκλήρωση των έργων.

Εν κατακλείδι, αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε στο δήμο μας, αν αυτή τη δύσκολη για όλους περίοδο ήταν δημοτική Αρχή η παράταξη του κ. Κολλάτου, που δε γνωρίζει που πρέπει να απευθυνθεί για να λύσει προβλήματα, πόσο μάλλον να διεκδικήσει λύσεις.

Για μία ακόμη φορά αφήνω την αλαζονική συμπεριφορά του κ. Κολλάτου στην κρίση των δημοτών μας».

Δείτε και αυτά